گامی نزدیک تر به خدا - نگینی در کویر لوت ( گزارش کویر شهداد و گندم بریان)

گامی نزدیک تر به خدا

نگینی در کویر لوت ( گزارش کویر شهداد و گندم بریان)

روز سه شنبه 12 دی ماه 91 ساعت 2 بامداد ، گنبد را به مقصد مشهدمقدس ترک کردیم . شب قبل برف زیادی استان گلستان و خراسان شمالی را سفیدپوش کرده بود . جاده یخ زده و تردد به کندی انجام می شد . ساعت 11 صبح به مشهد رسیدیم و به زیارت امام هشتم ( ع ) رفتیم . بعد از انجام زیارت به سمت ایستگاه راه آهن مشهد حرکت نمودیم . ساعت 5 بعدازظهر توسط قطار از مشهد خارج شدیم و در روز چهارشنبه 13 دی ماه 91 ساعت 10 صبح وارد شهرستان کرمان شدیم . در ایستگاه راه آهن کرمان مورد استقبال آقای پورشیخ علی ( وبلاگ خانه کوهنوردان کرمان ) و آقای مهدی رضایی از کوهنوردان باتجربه کرمان و خانم مهناز رستگار ( وبلاگ کوه سرد ) قرار گرفتیم . دقایقی بعد خانم مطهره افشاری ( وبلاگ کوهنوردی افق بم ) و همراهانشان به جمع ما پیوسته و توسط مینی بوسی که از بم تهیه شده بود به سمت منزل دوست خوبم آقای محمد حسن زاده حرکت نمودیم . آقای حسن زاده  از دوستان بمی من بودند که در برنامه قبلی صعود به قله هزار با هم بودیم . ایشان منزلی در کرمان داشتند که خالی بود و در اختیار ما قرار داده بودند . وسایل و بارهای اضافه را در منزل قرار دادیم و ناهار خوردیم . آقای شفیق و خانم عاطفه قربانی ( وبلاگ نوشته هایی برای خودم ) و همراهانشان هم از تهران به موقع رسیدند و همگی با هم در ساعت 2 بعدازظهر به جاهای دیدنی کرمان ( حمام و چایخانه گنجعلی خان ، بازار مس گرا و موزه زرتشتیان ) رفتیم . به منزل برگشتیم . ساعت 7 شب بود که خانم مریم قشقایی ( وبلاگ گروه کوهنوردی میعاد شیراز ) و اعضای آنها هم طبق آدرس به محل رسیده و پس از هماهنگی نهایی به سمت شهداد حرکت را آغاز نمودیم . شهداد در 100 کیلومتری کرمان قرار دارد . وارد جاده نهبندان شدیم و در ساعت 10 شب به روستای شفیع آباد ( محل خوابگاه ) رسیدیم . دیدن آقای عباس کمال الدینی از دوستان بم ( راهنمای منطقه ) و آقای نظری و آقای بهرامی (از گروه تیتانیوم کهنوج ) خوشحالی ما را بیشتر نمود . وارد خوابگاه شفیع آباد شدیم . با ورود به خوابگاه آقای دکتر تقی زاده و همسر مهربانشون خانم نرگس شکوفه فر ( وبلاگ کوهنوردی هومه قاین ) ما را غافلگیر کرد و مرا به یاد برنامه هزار کرمان انداخت . خانم شکوفه فر و آقای دکتر با چای از همه دوستان شرکت کننده پذیرایی نمودند و من از این عزیزان به خاطر این همه محبت و مهربانی  تشکر می نمایم . مراسم معارفه توسط خانم افشاری و مجری گری آقای احمد کولف ( از اعضای باشگاه البرز گنبد ) شروع شد و توضیحات لازم توسط استاد عزیزم آقای کمال الدینی داده شد . شب سپری شد . پنج شنبه 14 دی ماه ساعت 6 صبح از خوابگاه خارج شدیم . به سمت گندم بریان حرکت نمودیم . پس از طی مسافتی طلوع خورشید در سمت راست زیبایی منطقه را نمایان کرده بود . تابلویی گندم بریان در سمت چپ جاده خودنمایی میکرد . از ابتدای جاده آسفالت تا ابتدای کال شور حدود 40 کیلومتر بود که این جاده خاکی بین 2 الی 3 ساعت توسط وسیله نقلیه طی می شود . به کال شور رسیدیم . رودخانه زیبا در دل کویر لوت سبب میشود که به خالق هستی آفرین بگوییم . رودخانه کال شور از کوه های منطقه خراسان جنوبی ( بیرجند ) سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیری وارد کویر لوت می شود . از کال شور پیاده روی شروع شد و پس از طی یک ساعت سنگ های بازالتی نمایان گردید. آیا به راستی اینجا گرم ترین نقطه روی زمین بود ؟

نگینی در قلب کویر لوت ، قدرت و عظمت خداوند را به ما نشان می دهد و ما را گام دیگر به خدا نزدیک می نماید . خداوند متعال را به خاطر این همه زیبایی سپاس می گوییم و پس از گشتی در دل سنگ های بازالتی به سمت کال شور حرکت کردیم . سوار ماشین ها شده و به سمت کمپ کویری حرکت را ادامه دادیم . در ساعت 4 بعدازظهر به کمپ کویری رسیدیم . شب را در داخل کمپ چادر زدیم و آتشی مهیا ساختیم . در کنار آتش دوستان جمع شده و آسمان پرستاره کویر را نگاه می کردند و با یکدیگر گاهی گپی دوستانه میزدند و به این ترتیب شب تمام شد و روز جمعه 15 دی ماه 91 فرا رسید . ساعت 6 صبح خانم مریم قشقایی و اعضای گروه میعاد شیراز از ما خداحافظی نموده و به علت کمبود وقت به سمت شیراز حرکت نمودند . دوستان دیگر هم به سمت کلوت ها  ، حرکت را آغاز نمودند . دقایقی بعد به شهر کلوخی که یکی از پدیده های طبیعی است رسیدیم . شهر خیالی و خالی از مردم که فقط در شهداد کرمان میتوان آن را جستجو کرد . بلند ترین کلوت ها تا 70 متر ارتفاع داشت . این کلوت ها از فرسایش خاک و وزش بادهای کویری به وجود آمده است . دو ساعتی را در داخل کلوت ها گشتیم و لذت بردیم . به سمت جاده برگشتیم و از همین مکان از دوستان خوبم آقایان بهرامی و نظری و آقای کمال الدینی خداحافظی نمودیم . خانم شکوفه فر و آقای دکتر هم از ما جدا شده و تنها خاطره ای بسیار زیبا و یاد آن دوستان برای ما به ارمغان می ماند .به سمت کرمان حرکت کردیم . به ماهان رسیدیم و از باغ شازده بازدید نمودیم . ساعت 2 بعدازظهر وارد کرمان شدیم و به سمت منزل رفتیم و سپس در ساعت 5 بعدازظهر از راه آهن کرمان به سمت تهران به وسیله قطار حرکت نمودیم . راستی دوست خوبم آقای احد محمدخانی ( وبلاگ تصاویر کوهنوردی من ) در راه آهن کرمان به دیدن ما آمد و جا دارد از این دوست و همنورد خوبم تشکر نماییم . شنبه 16 دی ماه 91 وارد راه آهن تهران شدیم . در ساعت 9 صبح از طریق قطار به سمت شاهرود حرکت را ادامه دادیم و سپس در ساعت 5 بعدازظهر توسط مینی بوسی که از قبل هماهنگ شده به سمت گنبد حرکت نمودیم . در ساعت 7 شب سفر ما به پایان رسید و دوستان خوبم با سلامتی و کسب تجربه ای جدید به آغوش خانواده خود بازگشتند.

اسامی اعضای شرکت کننده از باشگاه البرز گنبد :

آقایان : علی اسماعیلی ، احمد کولف ، ابوالفضل دارابی زاده ، سید ابوالفضل حسینی ، مسلم یازرلو ، عباس سمیعی ، ابوالفضل شاه محمدی ( پسر گلم )

خانم ها : عصمت مهاجروطن ، طاهره قاسم خیلی ، زهرا حبیبی ، منیژه هراتی ، فاطمه شاه محمدی

از همه دوستان شرکت کننده در این برنامه که مرا یاری نمودند ، تشکر می نمایم .